21 سبتمبر، 2024 - 5:03 م

غادة عبد الرازق: دخلت الفن بالصدفة وفرحت جدًا لما سمير غانم عرض عليا التمثيل

الفنانة غادة عبد الرازق

الفنانة غادة عبد الرازق

حلت الفنانة غادة عبد الرازق ضيفةً في برنامج ” فرصة سعيدة ” من تقديم الفنان شريف منيروالمُذاع على فضائية ” دريم” ، حيث كشفت خلال حوارها عن الطريقة التي دخلت بها عالم التمثيل وأول مشهد لها أمام الكاميرا ، كما تحدثت عن تخصصها الدراسي وكيف التحقت به .

علقت الفنانة غادة عبد الرازق على سؤال :” انتي ليه اختارتي تدرسي في الأكاديمية البريطانية شبعة إدارة أعمال ؟” ، ضاحكةً :” عشان كنت معقدة” ، معقبة:” الى خلاني ادخلها والدي الله يرحمه ومكنتش عندي رغبة أدخلها وهو إلي قررلي ادخلها وكنت بحلم أكون مضيفة أو دكتورة “.

وقالت غادة عبد الرازق :” دخلت التمثيل بالصدفة ،كنت عند الاستاذ سمير غانم في المسرح وطلعت اسلم عليه واباركله على المسرحية فقالي انتي مش عايزة تمثلي ؟ قلتله ياريت ..وقالي أصل أنا بعمل فيلم لشريهان وبندور على وجه جديد وعايزين حد يمثل في الفيلم “.

وتابعت :” كنت فرحانة جدًا لما الاستاذ سمير عرض عليا العرض ده وكنت متخيلة نفسي رايحة رحلة وأن أول ما أقف قدام الكاميرا هبقى فاتن حمامة “، مردفةً :” أول مشهد ليا قدام الكاميرا معرفتش أقول كلمة وبقى شكلي وحش اوي قدامهم “.

وسردت :” كنت واخدة موضوع التمثيل في الأول عند لأني كنت مترشحة في عمل والمخرج لما شافني قال لا تصصلح أن تكون ممثلة “، متابعةً :” بعد فترة المخرج ده بعتلي مسلسل رمضاني عشان أعمله وانا فكرته بالموقف ده وقالي أنا كنت بهزر ومعملتش المسلسل “.

اقراء المزيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد مرة أخرى

Copyright © All rights reserved.